
Bfocussed en Publiec werken samen met de zorgsector aan een toekomstbestendige zorg
Zorgorganisaties bevinden zich in een rumoerige markt. Daar waar de zorgkosten stijgen en het kabinet streeft naar het beheersen van de zorguitgaven (beleidsagenda VWS) worden de klanten kritischer, is commercialisering een thema en innovatie een 'must'.
Innovatie moet natuurlijk wel bijdragen aan de doelen van de organisatie en een plaats vinden in het primaire proces van de organisatie. Hoe moeten zorgorganisaties omgaan met al die ontwikkelingen die zich in de sector aandienen? Dit is alleen mogelijk door beter te luisteren naar de zorgvraag van cliënten. Door scherpe keuzes te maken in de dienstverlening. Door vitale coalities aan te gaan met andere zorgpartners om zo te komen tot vernieuwing in producten en diensten die aansluiten bij de wens van klanten. Hierdoor kunnen organisaties beter inspelen op de maatschappelijke en economische ontwikkelingen. Communicatie is daarbij de sleutel tot succes, waarbij van iedereen in de organisatie een (communicatie)bijdrage wordt verwacht. Want niet alleen de afdeling Communicatie of directie is hier verantwoordelijk voor. Juist niet, volgens ons.
Een communicatief succesvolle zorgorganisatie vraagt om een andere rol van bestuurders, beleidsmakers en managers. De zorg kan hierbij veel leren van andere organisaties in het maatschappelijke domein. Bfocussed en Publiec zien de parallellen met andere sectoren en branches en willen de uitwisseling van kennis en ervaring stimuleren, om zo de zorgsector te ondersteunen bij het proces om te komen tot een toekomstbestendige zorg.
Samen met vertegenwoordigers uit de zorg willen Bfocussed en Publiec een aanzet maken tot een vertaling van de ervaring en kennis van Factor C, dat zich volledig richt op de publieke sector, naar de zorg.
Heeft u interesse om met ons mee te doen en te ontwikkelen? Of wilt u voor uw eigen zorgorganisatie de communicatiekracht versterken? Neem dan contact met ons op. Dat kan via de website 'Vitamine C voor de Zorg.'
Tweet